iTRAS > Katalog > Poutní kostel Dobrá Voda > Tipy v okolí > Zajímavosti

Poutní kostel Dobrá Voda: Zajímavosti v okolí

Kategorie:

Akce (1) ~ Obce (1) ~ Oblasti (3) ~ Pohostinství (1) ~ Ubytování (1) ~ Zábava (2) ~ Zajímavosti

Zobrazuji tip č. 21 z celkem 44 objektů typu Zajímavosti pro Poutní kostel Dobrá Voda:

Zoopark Dvorec u Borovan

Zoopark Dvorec u Borovan

park exotických zvířat — Zoopark u obce Dvorec u Borovan, zaměřený na chov vzácných exotických zvířat (lvi, tygři, opice…). Součástí parku jsou bezbariérové chodníčky s odpočinkovými místy, výběh s domácími zvířátky pro děti, dětské hřiště a hospůdka s občerstvením.



Barokní solnice Týn nad Vltavou

skladiště soli na břehu Vltavy — Pro skladování soli sloužila budova až do r. 1830, poté ji koupil budějovický loďmistr Vojtěch Lanna a využil ji jako loděnici.



Bludný kámen České Budějovice

překročíš, zabloudíš — Říká se, že kdo Bludný kámen překročí po 9. hod večerní, bude bloudit městem až do rána a nenajde cestu domů.



Brouskův mlýn

výjimečně zachovalé koryto řeky Stropnice — Zdejší louky, mokřady a rašeliniště byly vyhlášeny za národní přírodní rezervaci.



Buškův hamr

nejdéle provozovaný hamr v ČR — Skanzen představuje 1 ze 3 zachovalých funkčních hamrů u nás. Zhlédnete tu expozici hamernictví s jedinečnou kolekcí nářadí hamerníka.



Ďáblík

rybník s bohatým porostem ďáblíku bahenního — Rybník a mokřady s hojným výskytem chráněného ďáblíku bahenního a vachtou trojlistou. Přírodní památka.



Hrad Nové Hrady

hrad, který přestál zemětřesení — V r. 1579 za bouřky v hradní věži vybuchl uložený střelný prach a v r. 1590 hrad poničilo poměrně silné zemětřesení.



Hrad Velešín

zřícenina nad římovskou přehradou — Hrad patří k nejstarším feudálním sídlům v již. Čechách, byl vybudován ve 13. stol. Dodnes se dochovaly zbytky opevnění, bašty a věže.



Hrobka Buquoyů Nové Hrady

dominanta novohradského hřbitova — Buquoyská hrobka z let 1890–1892 vévodí novohradskému hřbitovu a svým vzhledem připomíná Schwarzenberskou hrobku u Třeboně.



Koněspřežní železnice České Budějovice–Linec

první a nejdelší koněspřežní železnice v Evropě — Hlavním důvodem pro stavbu byla přeprava soli z rakouské Solné komory do Čech. Z trati se dodnes dochovalo několik fragmentů.



© 2009–2024 iTRAS. Všechna práva vyhrazena.webdesign: Ladzo.cz