Zobrazuji tip č. 11 z celkem 28 objektů typu Zajímavosti pro Hrad Zbořený Kostelec:
typické šlechtické sídlo vrcholného baroka — Po požáru r. 1754 byl zámek nově přestavěn a vybaven; od té doby už nebyl nijak výrazně upravován a je tak skvělou ukázkou typického šlechtického sídla vrcholného baroka. Zámeckým parkem provází naučná stezka.
výhled k první trampské osadě v ČR — Vyhlídka byla zal. r. 1974 k 150. výročí narození skladatele Bedřicha Smetany. Traduje se, že právě tímto místem se Smetana inspiroval při komponování 2. symfonické básně Vltava (Má vlast). Na protějším břehu legendární trampská osada Ztracenka.
pozoruhodná strž s balvanitými svahy a prastarými bučinami — Rokle porostlá místy více než 200 let starými bučinami a s nahloučenými žulovými balvany na svazích, nacházející se u Prosečnice v Posázaví. Balvany dosahují velikosti i několika metrů a v dolní části rokle vytvářejí kamenná moře. Přírodní památka.
záhadný příkop mezi Sázavou a Chotouní — Jedno z nejzáhadnějších míst ČR. Jedná se o příkop dlouhý asi 21 km zaříznutý do krajiny mezi Sázavou a Chotouní nejasného původu.
hadcové bory proťaté dálnicí D1 — Borové lesy na hadcích se vzácnými druhy rostlin, které nerostou nikde jinde než na hadcovém podloží. Národní přírodní památka.
románská rotunda jako hradní kaple — Součástí hradu je významná románská rotunda z 11. století, která od založení hradu slouží jako kaple. Je nejstarší tamější stavbou.
mrtvý obloukový most — Železniční viadukt patří do skupiny nefunkčních (mrtvých) mostů. Čs. televize jej chtěla využít k natáčení a vyhodit ho do povětří.
největší vodárenská nádrž v ČR — Vodní nádrž slouží jako zdroj pitné vody pro téměř celou středočeskou oblast včetně Prahy. Pozoruhodné jsou zatopené Hitlerovy mosty.
společnost v Čechách 19. století — Zhlédnete tu expozici Společnost v Čechách 19. století, jejíž součástí jsou i zajímavé předměty a portréty významných osobností.
Hitlerovy mosty — Mosty vznikly z iniciace Adolfa Hitlera a měly se stát součástí autostrády Plzeň–Košice. Ironií osudu se ale po nich nikdy neprojelo žádné auto.
© 2009–2024 iTRAS. Všechna práva vyhrazena.webdesign: Ladzo.cz